A Realm Awoken Patch 2.1 voor Final Fantasy XIV: A Realm Reborn verschijnt deze maand

A Realm Awoken Patch 2.1 voor Final Fantasy XIV: A Realm Reborn verschijnt deze maand

De enigmatische Crystal Tower heeft haar deuren geopend voor avonturiers die de enorme hallen willen verkennen. Kunnen jullie – de helden van dit rijk – je samen een weg door het Labyrinth of the Ancients banen om de ingang van de toren te vinden? Of wagen jullie je in de Wolves’ Den, de nieuwe open arena waarin avonturiers aan elkaar kunnen laten zien hoe goed ze kunnen vechten?

A Realm Awoken ofwel patch-update 2.1 voor Final Fantasy XIV: A Realm Reborn, bevat een schat aan nieuwe content en wordt uitgebracht op 17 december. Naast de overzichtstrailer die vandaag is uitgebracht, vind je hieronder een aantal nieuwe functies die binnenkort jouw kant opkomen.




De Crystal Tower
Deze tot in de hemel reikende enorme monoliet, waarvan lang werd gedacht dat ze een legende was uit vervlogen tijden, is blootgelegd in de nasleep van de Calamity. Wat kan het doel zijn van dit kristallijnen bouwwerk, en welke vergeten relikwieën roeren zich binnen haar muren? Zij die deze mysteries willen ontrafelen, moeten zich eerst een weg banen door het Labyrinth of the Ancients, de gevaarlijke doolhof die naar de ingang van de toren zelf leidt.
Doorloop deze nieuwe dungeon met maximaal 24 spelers en strijd tegen de duistere krachten binnenin die zijn ontwaakt.

De Wolves’ Den
Deze PvP-arena, vernoemd naar een groep Roegadyn Sea Wolves die dit vreemde kroesvormige eiland voor de kust van Limsa Lominsa hebben ontdekt, zal binnenkort open worden gesteld voor alle Grand Companies van Eorzea, in de hoop dat de georganiseerde gevechten hier de verdediging van het rijk zullen versterken.

Behuizing
De Lavender Beds (Gridania), de Goblet (Ul’dah) en Mist (Limsa Lominsa) zijn de drie unieke woondistricten in elke stadstaat. Geniet en creëer een unieke uitvalsbasis waar je vrije gezellen zich thuis kunnen voelen. Koop een kavel land en ga bouwen, gebruikmakend van configureerbare woonaccessoires en decoraties/meubilair voor binnen en buiten.

Thornmarch
De Moogles proberen hun legendarische leider Good King Moggle Mog XII weer tot leven te brengen. Vormt de terugkeer van dit mythische wezen een bedreiging voor de Warriors of Light?

Beast Tribe Quests
Kom meer te weten over de beast tribes van Eorzea via deze dagelijkse quests.

Treasure Hunt
Zoek met maximaal vier spelers naar begraven schatten en geroofde goederen.

Aesthetician
Er is een nieuwe quest toegevoegd die je in staat stelt om vriendschap te sluiten met een zeer talentvolle estheticus. Als je de quest voltooit, kun je je kapsel, gezichtsverf en nog veel meer wijzigen.

Hildibrand, Agent of Enquiry
Nashu Mhakarraca, de trouwe assistent van Hildibrand, moet al haar deductieve krachten aanspreken om de vele mysteries te ontrafelen die Eorzea op de proef stellen. Ongebruikelijke zombie-activiteit in Ul’dah, zeg je? Dat klinkt als een zaak!

Pharos Sirius
Deze verlaten vuurtoren, die op opvallende wijze wordt doorboord door gecorrumpeerde kristallen, is tot domein verkozen door de sirene van Umbra. Om dit baken der beschaving opnieuw te laten schijnen, zullen avonturiers zich binnen moeten wagen, zodat ze de verleidster en haar legioen van ondode volgelingen kunnen verslaan.

Haukke Manor (Hard)
Copperbell Mines (Hard)

Nieuwe gevaren en formidabele tegenstanders wachten hen die deze dungeons opnieuw durven te bezoeken om zichzelf op de proef te stellen in de nieuwe moeilijke modus.

Duty Roulette
Via de Duty Roulette kunnen spelers willekeurig instanced dungeons, trials en guildhests spelen. Er zijn vier roulettecategorieën, die elk één keer per dag kunnen worden geselecteerd en waarmee avonturiers grote bonusbeloningen kunnen verdienen.

The Howling Eye (Extreme)
The Navel (Extreme)
The Bowl of Embers (Extreme)

Nieuwe extreme gevechten tegen drie primals: Garuda, Titan en Ifrit.

The Minstrel’s Ballad: Ultima’s Bane
Stel jezelf nog eenmaal op de proef en vecht tegen het Ultima Weapon in de moeilijke modus van dit nieuwe eindgevecht.

Missies hoofdscenario
Waar licht is, is schaduw. De beast tribes volharden in hun pogingen om de primals op te roepen. De eens verslagen Garleaanse strijdkrachten komen opnieuw tevoorschijn met nieuwe oorlogsambities. En de onheilspellende Ascianen loeren vanuit de schaduw, terwijl hun aanwezigheid duistere krachten opwekt die reeds lang in vergetelheid zijn geraakt. Terwijl nieuwe bedreigingen opdoemen, moeten de avonturiers nogmaals gehoor geven aan de roep van het Crystal.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.