Criterion Games verliest bijna alle werknemers

Criterion Games verliest bijna alle werknemers

Burnout, een fantastische serie waarin auto’s niet hard genoeg over het asfalt konden gaan. Een franchise waarin ongelukken op de virtuele snelwegen tot een artistiek kunstje verheven werden. De ontwikkelaar achter deze games, Criterion, heeft zich sinds Burnout bezig gehouden met verschillende Need for Speed-titels. De laatste, Need for Speed Most Wanted viel in goede aarde. Helaas kan dit wel eens de laatste game van de studio zijn geweest.

Uit diverse bronnen op Twitter blijkt namelijk dat er zo’n 60 à 65 werknemers de ontwikkelaar hebben verlaten. Ze zijn vertrokken naar het nieuwe Ghost Games om daar verder te werken aan Need for Speed: Rivals. Door deze zet heeft Criterion nog maar zeventien mensen in dienst. Toch maakt creative director Alex Ward maakt zich geen zorgen.

We still exist. We chose not to continue making NFS games. I wouldn’t worry at all. NFS is in safe hands. And it’s all about making great games. It’s all positive. We’re still Criterion and that is what matters. We are backed by a huge and successful wider company, Electronic Arts. We’re in fine form actually.

Daarnaast liet hij weten dat de studio bezig is met een onaangekondigde game, hij wilde echter nog geen details kwijt rondom deze toekomstige titel.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.