Kinect nog steeds te gebruiken tijdens games die Kinect's GPU reserves gebruiken

Kinect nog steeds te gebruiken tijdens games die Kinect's GPU reserves gebruiken

Eerder deze maand liet Microsoft weten dat ontwikkelaars die geen Kinect gebruiken in hun games de rekenkracht die de One gebruikt voor de camera kunnen gebruiken voor hun games. Bungie liet bijvoorbeeld weten dat hierdoor de resolutie van Destiny omhoog ging. Toch waren veel mensen bang dat het gebruik van de Kinect tijdens het spelen van deze games niet meer mogelijk was. Nu laat Microsoft weten dat de Xbox nog steeds te besturen is met je stem terwijl je deze games speelt. Microsoft Studios creative director Ken Lobb:

Lots of people ask, ‘so, you’re taking back the GPU reserve for Kinect. Well, does that mean I can’t say, ‘Xbox, record that?’ No. You can always say that. So if someone says, ‘Xbox record that,’ it will work on 100 per cent of the games, if you have a Kinect.

Many developers will use that performance benefit to enhance and improve the graphical look or resolution or frame-rate of a game. We’ve already seen news that Bungie will increase the graphics performance of Destiny. And as other developers get their hands on the libraries in the next days and weeks, that will become tangible and impactful in games that ship this holiday.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.