"Microsoft verantwoordelijk voor soepele lancering Titanfall"

"Microsoft verantwoordelijk voor soepele lancering Titanfall"

Afgelopen nacht is Titanfall officieel verschenen in Amerika. De game draait om de multiplayer, kent geen echte singleplayer en staat of valt bij de servers die het spel draaien. In het verleden hebben we vaker dan eens meegemaakt dat games onspeelbaar zijn door falende servers in de begindagen. Respawn heeft aangegeven enorm dankbaar te zijn voor de verantwoordelijkheid die Microsoft op zich heeft genomen. Microsoft beheert de cloud-servers waar Titanfall gebruik van maakt. Het enige wat Respawn moest doen was doorgeven wat ze konden verwachten aan drukte op hun servers. Ontwikkelaar Jon Shiring:

We’re trying to figure out how many people will be playing and trying to make sure the servers will be there for that. One of the really nice things about it is that it isn’t my problem, right?

We just say [to Microsoft], here are our estimates, aim for more than that, plan for problems and make sure there are more than enough servers available – they’ll know the whole time that they need to bring more servers online.

Back when we started talking to Microsoft about it, everyone thought it was kind of crazy and a lot of other publishers were terrified of even doing it. I’ve heard that since our beta ended, they’ve been pounding down the doors at Microsoft because they’re realising that it really is a real thing right now.

Ook zijn de eerste recensies uit Amerika verschenen en melden ze stuk voor stuk positieve verhalen. Titanfall ligt later deze week ook hier in de winkels.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.