Rare trekt zich niets aan van Kinect-games kritieken

Rare trekt zich niets aan van Kinect-games kritieken

Rare was heer en meester op de Nintendo 64. Fantastische games bracht de studio. Toen Microsoft de ontwikkelaar opkocht, verviel het na enkele titels al snel tot de leverancier van verschillende games voor de Kinect-gebruikers. Er kwam veel kritiek op de studio, iets waar Rare zich niets van aantrekt.

De ontwikkelaars achter Goldeneye, Perfect Dark en Conker’s Bad Fur Day is verantwoordelijk voor de diverse titels in de Kinect Sports-serie. De verkoopcijfers zijn niet fantastisch, maar toch zorgt dit er niet voor dat Rare van het pad af wil wijken. Sterker nog, er zijn ideeën om Perfect Dark en Viva Piñata richting de Kinect te brengen.

Rare laat de Kinect dus nog lang niet achter zich. Met de Xbox One en een verbeterde Kinect in het vooruitzicht blijft de studio de camera nog trouw. Zitten we te wachten op een Perfect Dark met Kinect-ondersteuning?

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat als BasvanDun over films op Stardust.