Tech demo toont voordelen cloud computing voor Xbox One

Tech demo toont voordelen cloud computing voor Xbox One

Titanfall is de eerste game op de Xbox One die gebruikt maakt van cloud computing. De nieuwe techniek die de console gebruikt zorgt ervoor dat intensieve berekeningen niet alleen door het apparaat zelf uitgerekend hoeven te worden, maar dat de One daarbij geholpen kan worden. De meest veeleisende momenten in games belasten de Xbox One dus niet zoals dit normaal wel zou gebeuren. Microsoft heeft inmiddels een demo gegeven van de technologie die goed laat zien wat cloud computing kan betekenen.

Microsoft toont twee keer een demolevel waarin een gebouw helemaal naar de klote gaat. De twee pc’s waar de demo op draait hebben dezelfde specificaties. Verschil is dat de eerste geen gebruik maakt van cloud computing terwijl de tweede dit wel heeft. Het resultaat is meteen duidelijk. Let vooral eens op de aantal frames per seconde.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat als BasvanDun over films op Stardust.