‘Uncharted 4 op 60 fps is lastig’

Uncharted 4: A Thief’s End

PlayStation 4
8.8

Sterk

8.6

User Avg

‘Uncharted 4 op 60 fps is lastig’

‘Uncharted 4 op 60 fps is lastig’

Visueel was Uncharted altijd al indrukwekkend. Nu de serie naar de PlayStation 4 gaat komen wil de ontwikkelaar de lat opnieuw hoger gaan leggen. Hierdoor moet de game op zestig frames per seconde gaan draaien. Maar Naughty Dog geeft aan hier moeite mee te hebben. Volgens game director Bruce Straley en creative director Neil Druckmann wil de studio de grenzen steeds opnieuw opzoeken. Hoe moeilijk dit ook kan zijn.

It was really hard on The Last of Us: Remastered, and that’s a game we had finished and we knew exactly what the end result needs to look like.

And here we’re trying to push the boundaries of what this game can look [like], and do realistic, real-time cutscenes – and trying to do 60FPS is really hard. The objective for us is just to make the best experience and right now we’re trying to push the look. Then we’ll see where we’re at and re-assess. We’re constantly making choices throughout production of what’s going to make the game feel best and look its best.

De ontwikkelaar geeft wel aan zeer blij te zijn met de nieuwe hardware.

It’s pretty amazing, to tell you the truth. There are things that aren’t issues that used to be issues in the past. It’s amazing how quickly you forget. There’s always limits on resources, but all the problems that used to exist are gone. We just have a new set of problems now.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.