Sony belooft verbeteringen in PSN bij de Playstation 4 na problemen GTA V

Sony belooft verbeteringen in PSN bij de Playstation 4 na problemen GTA V

PSN heeft enorme problemen gehad tijdens de launch van GTA V. Veel mensen kregen tijdens het downloaden een foutmelding die de download corrupt maakte, waardoor je een onbruikbare file van 18GB op de harde schijf van je Playstation hebt staan. Ook is bekend dat de PSN versie de ‘slechtste’ versie is die te verkrijgen is, dit in tegenstelling tot de fysieke versie van de Playstation 3 die met een niet al te groot verschil (in vergelijking tot de Xbox 360-versie) als beste uit de test komt.




Niet alleen is de digitale versie van GTA V de minst goede keuze om de game in huis te halen, ook GTA Online draait slechter op de Playstation 3 dan op de Xbox 360. Beide versies hebben problemen, maar er komen meer foutrapporten van de Playstation 3 gebruikers binnen.

Eurogamer kwam op de Eurogamer Expo Fergal Gara tegen, de baas van Playstation UK, en stelden hem de vraag of dezelfde problemen voor gaan komen op de Playstation 4, want PSN kan beter presteren. Fergal Gara is het daar ook mee eens. PSN moet beter worden om de groeiende digitale aankopen te kunnen handelen.

De beste man zegt overigens dat we ons geen zorgen hoeven te maken over de functionaliteit van PSN op de Playstation 4, aangezien er grote verbeteringen gaan plaatsvinden, denk hierbij aan het streamen, ook zullen toekomstige digitale aankopen getweakt worden, zodat ze zo goed mogelijk online komen.

“First of all, it is definitely going to grow as a means of consumption, And there are big innovations in the PS4 to make it more attractive and more easy gamer wise to want to download.

The Play as you Download functionality, for example, means you don’t need the whole file before you go. This is a little bit counterbalanced by the fact the files themselves are getting bloody big. Killzone: Shadow Fall is an uber file – I think it’s cracking on for 50GB. It looks it, too, when you see it. [Downloading games] is still a relatively tedious process. We’ve done a lot of work on pre-delivering files. It’s not perfect. It’s not seamless.

The file version of the game versus the disc version of the game maybe needs to go through additional QA and additional testing (…) Some of the problems have occurred on older machines, which of course when you go into the next-generation you at least get to reset and start again and everything’s the same age and new. That helps.

But it’s a major area of focus. It’s a major area of investment. The network will perform better on multiple levels, because it becomes not just a sales or gaming delivery but, increasingly, a social network. So it’s got to be a compelling experience on multiple levels. It’s going to be for no lack of investment, for no lack of effort and no lack of intention that things might fall a bit short. But we’re definitely moving in the right direction, and I’m confident we step on and understand its importance.”

Stond aan de babywieg van GameParty en is verantwoordelijk voor de gehele website. Noem het de grote eindbaas.