Microsoft: Gears of Wars moet harder worden

Microsoft: Gears of Wars moet harder worden

Phil Spencer, vicepresident van Microsoft Game Studios, heeft in een recent verschenen podcast gesproken over de Gears of War-franchise. Na de sterke trilogie van Epic Games viel het laatste deel, Gears of War Judgement, hem toch wat tegen. De game was dan ook voor het eerst niet van de originele ontwikkelaar, maar was afkomstig van People Can Fly. Volgens Spencer moet de serie ontwikkeld worden door Epic, niet door iemand anders. Wel ziet hij dat Epic momenteel al druk bezig is met Fortnight en de vierde Unreal engine.

Volgens de man is dit ook de hele reden dat er nog geen nieuwe Gears of War is aangekondigd voor de Xbox One. Microsoft moet voorzichtig zijn met aan wie ze de titel uit gaat besteden aangezien Epic niet aan de slag wil met deze nieuwe game. Daarnaast liet Spencer weten dat het misschien wel een goed idee is om de serie uit te gaan breiden, het universum van Gears groter maken. Daarnaast mag het allemaal wel een stuk heftiger en harder in beeld gebracht worden.

I want to find a great Gears game. And I thought we did a good job with Judgment, but I don’t think it hit the level of quality that we saw in the previous games. I think review scores showed that, sales showed that. I really think we’d need to take a step back with Epic and think about, I wouldn’t call it a reboot because I think that’s an overused term, but think about where that franchise goes and how to expand what it was. I’d love to have that conversation. I do talk to the Epic guys often. They’re also busy right now. I think that they’ve said that Gears is kind of on the back burner for them. So I think it would be a situation when the opportunity came up at the right time it’d be great to sit down with them.

But I think that franchise would need to be, not reworked, but you’d think about how to expand the universe and what people are doing. Maybe make it more gritty, I don’t know. You’d want to do something with it because I think it did kind of run its course on 360. And it was a great success on 360, but it doesn’t quite have the story arc of a thing like Halo or something, at least the way it’s played out in the games and I think we’d want to pump that up.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.