De sniper rifles in Call of Duty: Ghosts zullen flink veranderen vergeleken met de vorige Call of Duty games. Dat meldt Mark Rubin, executive producer bij Infinity Ward, via de dienst TwitLonger. Snipers zullen meer schade kunnen brengen met hun nieuwe wapens, maar tegelijk is ook het leveldesign aangepast. De levels zijn nu zo ingericht dat alle klasses even effectief kunnen zijn, dus zowel de op de lange als de korte afstand.
Deze veranderingen zullen ook invloed hebben op ‘quick-scoping’. Hierbij kijken spelers snel door hun scope om een kill te kunnen maken, iets dat totaal niet lijkt op de traditionele werkwijze van een sniper. Mark Rubin:
“However in re-envisioning sniper rifles some aspects, such as sway timing, have changed the way sniper rifles function and so traditional ‘quick-scoping’ has been affected. Is it gone completely? Maybe. It certainly won’t be viable in the way it previously was. Can’t wait for you snipers out there to get your hands on these new sniper rifles and try them out for yourselves.”
We zullen helaas nog moeten wachten tot november om te kunnen zien of deze veranderingen inderdaad het gewenste effect hebben.