Interview Infinite Crisis, Ryan Bednar

Interview Infinite Crisis, Ryan Bednar

Infinite Crisis is een nieuwkomer in het razend populaire MOBA genre en biedt een bloedstollende competitieve player vs. player vechtervaring gesitueerd in het legendarische DC Multiverse – een wereld waarin bekende DC Comics karakters opnieuw zijn ontwikkeld op verrassende manieren. De game geeft spelers, met een breed scala aan DC Comics helden en schurken, de controle over bizarre versies van favoriete karakters uit het hele Multiverse zoals Nightmare Batman en Gaslight Catwoman die het opnemen tegen bekende personages als Green Lantern en The Flash. Samen met Maas Films kreeg Kevin de kans om Lead Designer Ryan Bednar enkele vragen te stellen. Je ziet het in onderstaande video of in het geschreven interview.




Waarom kozen jullie voor het MOBA-genre?
Toen Turbine games werd gekocht door Warner Bros. kregen we de vraag om een game te ontwikkelen die zich afspeelt in het DC-universum. Al vrij snel kwamen we uit bij het MOBA-genre omdat het daarin helemaal draait om de personages in de game. Dat past perfect bij de fantastische karakters in het DC-universum.

Wat is jouw favoriete character in de game?
Ik ben groot fan van Gaslight Batman, maar ik heb ook een zwak voor Gaslight Joker. Die heeft fantastische wapens en is erg leuk om mee te spelen.

Hoe blijf je trouw aan het DC-universum, maar zorg je tegelijk dat de game in balans blijft?
De game speelt zich af in het DC-multiverse. Daardoor zitten er verschillende varianten van dezelfde superheld in de game. Zo is er de Batman zoals we die kennen van de planeet aarde, maar is er ook een Nightmare Batman. Dit is een versie van Batman die veranderd is in een vampier. En dan is er ook nog Gaslight Batman, een variant uit een Steampunkwereld. Om al deze verschillende characters op een goede manier in de game te stoppen hebben we ze verschillende rollen gegeven die bepalen hoe ze vechten. Zo is de ene variant meer close combat en is de andere meer gericht op afstandsgevechten. Hierdoor zorgen we ervoor dat de characters niet teveel op elkaar lijken qua speelstijl. Het mooie hiervan is ook dat er voor iedere gamer een variant van zijn favoriete superheld aanwezig waar je graag mee wilt spelen. Mede door de vele DC-fans in het ontwikkelteam proberen we de game zoveel mogelijk trouw te houden aan het DC-universum, maar gelukkig krijgen we van Warner Bros. ook genoeg ruimte om zaken aan te passen om de gameplay beter te balanceren. Zo kunnen we bijvoorbeeld Superman niet onoverwinnelijk maken en moeten we hem goed balanceren met de overige personages.

Hoe zorgen jullie ervoor dat de game niet verandert van Free-to-play naar Pay-to-win?
We zullen de spelers nooit dwingen om te betalen voor onderdelen in de game die direct invloed hebben op de gameplay. Er zal altijd een manier zijn om de game gratis te spelen en daarbij punten te verdienen die je in kan zetten om jouw statistieken te verhogen en te groeien tijdens het spelen.

Zijn de gamers die Infinite Crisis spelen vooral MOBA-fans of DC-fans? En wat zijn de eerste reacties van de community op de game?
We zien hier eigenlijk een goede mix in de community. Aan de ene kant zien we veel MOBA-fans die vrijwel elke nieuwe MOBA-game oppikken en die de speciale features van Infinite Crisis hopelijk kunnen waarderen. Aan de andere kant zijn veel gamers opgegroeid met de verschillende DC-helden en deze game biedt hun de mogelijkheid om ze op een andere manier te ervaren. Tot nu toe is iedereen heel positief over de game en de community heeft ons veel goede feedback gegeven tijdens de bèta. Toen we een nieuw level hadden toegevoegd aan de game hebben we hier ook veel positieve reviews over gehad van de spelers. Dit level ‘Coast City’ laten we ook zien op de Gamescom en ook hier zijn de gamers erg enthousiast.

Zijn er plannen om de game naar de console te brengen?
Nee, we blijven trouw aan de pc. In combinatie met Free-to-play is dit voor ons een goed platform waar we voorlopig nog niet vanaf zullen stappen.

Is er al een releasedatum bekend en wat zijn de verdere plannen?
Dit is niet precies te zeggen. We gaan ervoor om dit jaar de bèta open te zetten voor alle gamers. Zodra dat gebeurd is werken we toe naar de eerste van drie seizoenen en die zullen we waarschijnlijk begin 2014 starten. Dit eerste seizoen zou je kunnen bestempelen als de officiële lancering van Infinite Crisis, maar daar hebben we nog geen exacte datum voor staan. We zullen ondertussen de game ook regelmatig blijven uitbreiden met nieuwe levels, features en personages.

Binnenkort lees je veel meer over Infinite Crisis op GameParty!

Stond aan de babywieg van GameParty en is verantwoordelijk voor de gehele website. Noem het de grote eindbaas.