Nieuwe Sam Fisher wegens performance capturing

Nieuwe Sam Fisher wegens performance capturing

Fans van Splinter Cell waren het er snel over oneens toen bleek dat Sam Fisher in Blacklist niet ingesproken werd door Michael Ironside. Deze acteur sprak het personage in alle eerdere games in. Ubisoft beweert nu dat ze geen andere keuze hebben gehad. Het was namelijk nodig om de acteur te vervangen vanwege de focus op performance capturing, de techniek die er voor zorgt dat de bewegingen van acteurs één op één terug te zien zijn in de game.

In vorige games waren er drie acteurs nodig om Fisher tot leven te wekken. Eén nam de gezichtsuitdrukkingen op zich, de andere deed de lichaamsbewegingen en Ironside nam de stem op zich. Met Blacklist wilde Ubisoft dit terugbrengen naar één persoon en zo de game echter maken. De stem, gezichtsbewegingen en lichaamsbewegingen kloppen nu honderd procent bij het personage.

On Blacklist we knew that we wanted to raise the bar of our scripted events, of our cinematics, and to do that we knew we had to go to performance capture. The difference between motion capture and performance capture is that with performance capture, you’re capturing everything at the same time. So we had one actor doing the body, the voice and the face. We have a camera that’s recording all the facial animations so right there, because you’re capturing a true actor’s performance, and the level of quality is raised instantly.

That’s why we had to go with an actor that was able to do that, so we found Eric Johnson.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.