Volgende Metro-game niet lineair

Volgende Metro-game niet lineair

Metro Redux moet nog uitkomen en ontwikkelaar 4A Games spreekt al over de daaropvolgende game in de franchise. In een interview met Eurogamer maakte technical officer Oles Shishkovstov namelijk bekend in de toekomst af te willen stappen van het vertrouwde lineaire pad dat in voorgaande Metro-games, inclusief Redux, wel aanwezig is. Het bedrijf is van plan een sandbox-stijl tegemoet te gaan die gedreven zal zijn door het verhaal. Hoe dat precies tot uiting komt is nog onduidelijk.

For the game we are working on now, our designers have shifted to a more sand-box-style experience – less linear but still hugely story-driven. I will not go into details, but it requires some work from programmers as well. Also, we are improving graphics in very different aspects, like recently we did a physically-based global ambient occlusion (instead of local, like SSAO). I will not talk about PBR (physically-based rendering) here, because here we are at the stage when artists are still adapting their mentality to it.

Metro Redux komt morgen uit voor de PS4, Xbox One en PC. Gamepartyredacteur Fabiano zond afgelopen week al een livestream uit met kersverse gameplaybeelden.

Stond aan de babywieg van GameParty en is verantwoordelijk voor de gehele website. Noem het de grote eindbaas.