Kirby: Triple Deluxe Review

Kirby: Triple Deluxe Review

Kirby Triple Deluxe is alweer het dertiende deel in een goed lopende reeks van games. In dit dertiende deel heeft Kirby zijn weg gevonden naar de Nintendo 3DS! Hoewel dit nieuwe deel qua gameplay niet zozeer veranderd is, brengt de 3DS toch een aantal extraatjes met zich mee.

Dit deel speelt zich af op een bonenstaak welke het huis van Kirby de lucht in heeft getild terwijl Kirby sliep. Niet alleen zijn huis heeft aan deze reis moeten geloven maar ook het kasteel van King Dedede. Wanneer hij wakker wordt realiseert Kirby zich dat King Dedede ontvoerd is en natuurlijk gaat Kirby zijn best doen om hem terug te halen. Tijdens zijn avontuur maakt Kirby gebruik van zijn oude vertrouwde moves. Hij wandelt, hij springt en hij zuigt vooral. Al dat zuigen doet hij natuurlijk niet voor niets.

Wanneer je een vijand opzuigt kan je zijn krachten overnemen en in bepaalde levels zal je deze echt nodig hebben om het level zo volledig mogelijk uit te spelen. Wanneer hij een bepaalde vrucht eet krijgt Kirby het zelfs voor elkaar om hele bomen op te zuigen in zijn Hypernova modus. Op deze momenten wordt hij zo groot dat hij nog maar net op het scherm past en zuigt dan ook echt alles wat in de weg staat op. Een leuke toevoeging in de story mode is dat je op sommige momenten ook echt met je 3DS moet bewegen om bijvoorbeeld een bak water over een vuurtje te gooien. Daarnaast wordt er in veel levels gewerkt met de voor- en achtergrond van het level. Door middel van sterren waar je op kunt springen word je van de voorgrond naar achtergrond gebracht. Door het 3D effect is dit erg duidelijk en een leuke toevoeging aan het spel.

De singleplayer van Kirby is overigens niet enorm lang en is ook niet erg moeilijk. De moeilijkheid zit hem vooral in het feit dat er meerdere voorwerpen te verzamelen zijn. Zo moet je een heel aantal munten verzamelen en zijn er in elk level keychains te vinden. Deze verzameling kan je bijhouden in het menu waardoor je ook terug kunt kijken welke sleutelhangers je al in de collectie hebt. Wanneer je deze allemaal wilt verzamelen kan je hier toch wat uren zoet mee zijn. Wanneer je klaar bent met het daadwerkelijke verhaal staan er nog twee minigames op je te wachten.

Zo heb je de minigame Dedede’s Drum Dash. Drum Dash is een ritmisch spelletje waarbij je met Dedede van drum naar drum springt. Natuurlijk is het de bedoeling dat je dit ook op het ritme van de muziek doet en niet zomaar in het wilde weg springt. In alle levels moet je muntjes verzamelen en dit zorgt nog voor een heuse uitdaging! De andere minigame is Kirby Fighters. Zoals de naam al zou vermoeden is Kirby Fighters een minigame waarin je moet vechten tegen je tegenstanders. In het begin van het level kies je welke vaardigheid je wil gebruiken om tegen je tegenstanders te vechten. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen om met een zwaard of parasol te vechten. De gevechten worden steeds moeilijker totdat je uiteindelijk bij het eindgevecht komt. Kirby Fighters heeft geen enorme diepgang, Dedede’s Drum Dash overigens ook niet, maar het zijn leuke extraatjes. Kirby Fighters bestaat trouwens uit een singleplayer maar ook uit een multiplayer! Bij de multiplayer maak je gebruik van de 3DS Download Play mogelijkheid.

Hoewel Kirby Triple Deluxe dus niet een hele moeilijke game is, is het wel een erg leuke game. Je kan je goed vermaken door met het kleine blobje op zoek te gaan naar King Dedede. De minigames zijn een leuke extra en je kunt hiermee weer een paar uurtjes vullen. Juist omdat het geen moeilijke game is blijf je het naar mijn idee ook steeds opnieuw spelen, al is het maar om alle extra’s te verzamelen.

[review pros=”+ Leuke minigames
+ Kleurrijk en vermakelijk
+ Je blijft het spelen ” cons=”- Story mode is zo uitgespeeld