Milestone kondigt MXGP PRO aan

Milestone kondigt MXGP PRO aan

Milestone, één van de oudste en voornaamste racegame-ontwikkelaars ter wereld, onthult met trots dat MXGP PRO vanaf 29 juni 2018 verkrijgbaar is voor PlayStation 4, Xbox One en Windows-pc.

Met MXGP PRO maakt de franchise een nieuwe start. De game is ontwikkeld om fans de ware geest van motorcross te laten beleven en aan hun hoogste eisen te voldoen. Op basis van feedback uit de community is de titel opnieuw gedefinieerd volgens wat de ontwikkelaars van Milestone de “mechanische” benadering hebben genoemd: spelers kunnen elke afzonderlijke parameter van hun motorfiets instellen, op basis van werkelijke waarden en prestatiegegevens.

Alle opgebouwde kennis uit de vorige titels van de MXGP-franchise is benut voor de ontwikkeling van deze videogame, die met een nieuwe benadering en verfijnde gameplay de race-ervaring naar een hoger niveau tilt. Dit is wat PRO gaat worden, een videogame met een compleet nieuwe ziel:

Een nieuw systeem voor het instellen van de motorfiets, dat spelers elke afzonderlijke parameter van hun motorfiets laat instellen, gebaseerd op werkelijke waarden en prestatiegegevens.

Een op fysica gebaseerde benadering, om de speler te laten racen met spectaculaire, onbeperkte bewegingsvrijheid en een herzien systeem voor grip, botsingen en luchtgedrag.
Extreem realistische bewegingen van coureurs, geïntegreerd met bewegingen van de motor en beïnvloed door de impact van de motor op verschillende terreinsoorten.

Om de game-ervaring nog unieker te maken, is Milestone een exclusieve samenwerking aangegaan met Tim Gajser, Tony Cairoli en Gautier Paulin. Dankzij hun suggesties wisten de ontwikkelaars een verrassend niveau van realisme te bereiken. Tim Gajser legde uit hoe je plezier kunt beleven aan whips, scrubs, en racen over whoops-secties, terwijl Tony Cairoli zijn feedback gaf op de nauwkeurigheid bij starten en remmen, inclusief hoe je een voorsprong kunt nemen bij het startlijn en nauwkeurig kunt remmen. Gautier Paulin adviseerde tenslotte over hoe je sporen kunt gebruiken en op topsnelheid door bochten scheurt.

Luca Simonotti, hoofdontwikkelaar bij Milestone zegt: “Dit jaar hebben we de fysica en de hele gameplay-ervaring van MXGP volledig kunnen herdefiniëren. We zijn begonnen met een analyse van de ophanging, we hebben de druk vergeleken van zowel vorkverlengingen als enkele schokdempers met dezelfde waarden als die van de officiële MXGP-motorfietsen, en dit proces doorgetrokken naar de ECU-mapping. Dankzij de exclusieve samenwerking met de officiële MXGP-rijders Tim Gajser, Tony Cairoli en Gautier Paulin, kregen we bovendien hoogkwalitatieve feedback, wat leidde tot verbeterpunten voor het hele ontwikkelingsproces. Het was een unieke ervaring om met hen samen te werken en we zijn trots op de behaalde resultaten.”

Elke professionele speler moet, na het verkrijgen van de krachtigste motorfiets die bij zijn rijstijl past, trainen in de modder om op alle circuits en in alle weersomstandigheden te kunnen presteren. Daarom wordt de Compound in MXGP Pro een veel groter oefenterrein met alle ruimte om te trainen en racevaardigheden te ontwikkelen voor elk type terrein.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat als BasvanDun over films op Stardust.