Winst is niet belangrijk volgens Titanfall-producer

Winst is niet belangrijk volgens Titanfall-producer

Drew McCoy, de producer achter Titanfall, heeft tijdens een interview een opmerkelijke uitspraak gedaan. Tegenover Gamespot liet hij weten dat het hem niet uitmaakt of een game winstgevend gaat zijn. Hij vind het veel belangrijker dat mensen die het spel kopen veel plezier beleven aan het product. Natuurlijk kan hij dit makkelijk zeggen, zo vlak na de zeer succesvolle launch van Titanfall, maar toch gaat hij dieper in op de stof.

I don’t know if it’s making a profit, I don’t know if it’s meeting sales expectations. I don’t really care. I care that I worked on a game that I can sit down and enjoy playing. The fact that people enjoy it and it has made enough that we [get to] continue supporting it as a studio, that’s to me a success. We make games because we love them and we want other people to play them with us.

There’s been some really colossal failures… there’s been games that looked at what’s popular and go ‘oh, if we have this, people will buy our game.’ And then it just completely fails, because they missed the reason as to why that game was good and they didn’t try anything new. So I hope what Titanfall does, as a gamer and as someone who wants to see the industry get better and make cooler stuff, is try new things and not just try and copy what’s good.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.