Bungie: Beta Destiny was maar een klein stukje van de volledige game

Bungie: Beta Destiny was maar een klein stukje van de volledige game

Bungie heeft laten weten dat de beta die we vorige week allemaal konden spelen maar een fractie van het originele spel was. Hoewel elke planeet maar één vrij te verkennen gebied zal hebben, valt er meer dan genoeg te doen in de ‘multi-region’ gebieden. Eric Osborne, Community Manager bij de studio, geeft dan ook aan dat Destiny de grootste game is waar ooit aan is gewerkt bij Bungie.

Destiny’s pretty big. It’s the biggest game we’ve ever made, by far, and we’re sort of known for making games you can play for months, years, and even decades if you’re a little bit…dedicated.

With Destiny, we’re looking to exceed what we’ve done before, not just in terms of scale – the Moon is our smallest destination – but in terms of scope and breadth of activities. That’s true for day one, as you expect, but it also means we want Destiny to have super long legs.

We think it’s gonna be pretty great, but we wanted to test out a bunch of our new stuff with Beta, to make sure we could flip knobs and levers live, reacting and responding with lots (and, ho boy, did we see LOTS) of players online and playing.

Beta was water wings. Level 8 is nothing. You barely scratched the surface, and it seems like some folks had fun with what was there. If you did, good news. More soon.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.