Business model voor WildStar bekendgemaakt

Business model voor WildStar bekendgemaakt

NCSOFT en Carbine Studios onthullen vandaag de eerste details rondom het business model van de lang verwachte sci-fi MMO WildStar. De vrijgegeven informatie geeft meer duidelijkheid over de verschillende mogelijkheden die spelers hebben om hun planetaire avontuur te starten, zodra de game beschikbaar is in het voorjaar van 2014.

Bij de aanschaf van WildStar, via de winkel of als digitale download, ontvangen spelers 30 dagen gratis speeltijd plus drie ‘quest passes’ om aan vrienden te geven voor een week lang galactisch avonturen. Daarna hebben spelers de keuze om zich op te geven voor een standaard maandelijks abonnement, een ‘Game Time card’ aan te schaffen of het in-game verdiende goud in te zetten om C.R.E.D.D. aan te schaffen van andere spelers en daarmee abonnementsgeld omzeilen.




C.R.E.D.D. (ook wel bekend als Certificate of Research, Exploration, Destruction and Development) is een in-game item dat ingewisseld kan worden voor speeltijd. Spelers kunnen C.R.E.D.D. in-game verkopen aan anderen voor goud via de ‘Commodities Exchange’ van iedere server, waarbij de waarde wordt bepaald door de spelerscommunity. C.R.E.D.D. kan ook online worden aangeschaft met echt geld
via www.WildStar-Online.com. Dit model biedt spelers diverse opties om toegang te krijgen tot de game met behulp van een traditionele MMO abonnementsvorm of een ‘play to pay’ benadering. Volgens Jeremy Gaffney, uitvoerend producent van de game, is dit model gekozen om iedereen te voorzien van de juiste speelmogelijkheden.

Gamers hebben uitgesproken meningen als het gaat om business modellen en betaalsystemen van MMO games. Door het klassieke abonnementsmodel met C.R.E.D.D. te combineren denken we een goede balans gevonden te hebben. We willen spelers ondersteuning bieden die op basis van een abonnementsvorm een hoge kwaliteitsgame willen spelen. Daarnaast biedt C.R.E.D.D. de optie om gewoonweg te spelen en te betalen, maar kunnen genieten van dezelfde content.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.