Harmonix onthult muziek-gestuurde shooter

Harmonix onthult muziek-gestuurde shooter

Een behoorlijke tijd terug was daar ineens het nieuws dat Harmonix, de studio achter Guitar Hero, Rock Band en het aankomende Fantasia: Music Evolved, op zoek was naar mensen om mee te werken aan een next-gen actiegame. Een bijzondere switch. Toch lijkt de muziek niet achter ze te liggen. Harmonix heeft namelijk Chroma getoond, een free-to-play PC-shooter waarbij muziek je wapen is. De game verschijnt later dit jaar en draait op de Unreal Engine. Met muziek kun je het landschap om je heen veranderen, vechten en defensieve acties ondernemen.



Music-driven FPS gameplay – Music matters. Chroma features innovative first-person shooter mechanics that tie the game’s soundtrack directly to combat, traversal, and more.

Music is your weapon – Unleash streams of sound and music with your arsenal and bring the musical landscape to life in battle! From deep wobbling bass to the crunch of an electric guitar, crushing metal drums to poppy synths, choose a weapon load-out that reflects your musical tastes and personal style and take your sounds into battle.

Band together – Your team is your band: Join up with your friends and battle for glory.. Master multiple classes, each with their own unique musical gameplay mechanics and perks, and lead your team to victory.

Conquer shifting terrain – “Change Ups” at major musical moments dramatically alter the landscape of the battlefield in real time both physically and strategically, raising sniper towers, adding cover, and more in sync with the music.

Free-to-play, but not “pay-to-win” – Free to jump in and play with deep customization, but smartly designed to preserve a fun and fair experience for all players.

Volgens Alex Rigopulos, mede-oprichter en directeur van Harmonix, is Chroma een heus droomproject.

Chroma has been a dream project of mine for some time. Watching the teams at Harmonix and Hidden Path begin to bring this vision to life has been tremendously exciting. We’re also thrilled to release an alpha version of this game and to evolve it in collaboration with our players. We can’t wait to hear what people think of this new approach to both first-person shooters and music games.

Later deze maand gaat er een gesloten alfa van start.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.