The Witch And The Hundred Knight Review

The Witch And The Hundred Knight Review

De slechtste game die ik ooit heb gespeeld. Welke game is dat? Ik moet even goed nadenken, want ik heb in de afgelopen dertig jaar flink wat slechte games gespeeld. Recentelijk noem ik een Aliens: Colonial Marines en Rambo: The Video Game. Als ik wat verder terugga komen de volgende namen boven: Golden Axe en Paperboy . En we hebben er nu weer eentje gevonden: The Witch And The Hundred Knight. Ontwikkelaars die nu nog games uitbrengen waar de graphics net volstaan voor een PlayStation 2 console, mogen van mij aan de schandpaal. En dat is dan ook exact wat ik hier nu ongegeneerd ga doen.

Waarom worden er in godsnaam op dit moment, nu de next-gen consoles een feit zijn, nog games uitgebracht die grafisch zo achterhaald zijn dat mijn oma zich nog afvraagt waarom ze deze game aan het spelen is?! De simpelste game op een smartphone is een grafisch schouwspel vergeleken bij deze game. Laat ik een korreltje zout erbij gooien door te zeggen dat ik héél misschien een ietsjepietsje verwend ben met de praal en pracht van de PS4 games. Bah, ik heb nu al spijt dat ik er een korrel zout bij heb gegooid, want eigenlijk verdient dit geen excuus. Ik lieg niet als ik zeg dat ik serieus een PlayStation 2 gevoel kreeg. Ik dacht dat het aan mij lag en heb mijn zwager uitgenodigd om het te komen spelen, maar die was het roerend met mij eens. Achterhaald. Niet leuk. Onduidelijk. De game wekte bij mij zelfs plaatsvervangende schaamte op.

Laten we de titel als eerste even gaan ontleden. The Witch And The Hundred Knight. In eerste instantie dacht ik dat dat ze een “s” waren vergeten; Knights. Maar nee, het is echt The Hundred Knight. Dit is namelijk de naam van het karakter waar je mee speelt. Nadat er eerst gevraagd wordt wat je naam is en je deze na lang nadenken invult, wordt dit simpeltjes van tafel geveegd en krijg je de waardeloze naam Hundred Knight. God mag weten waarom, want het slaat kant noch wal. Oké, goed, prima, je vergeet het en vecht je een weg door de tenenkrommende graphics naar het volgende level. Je overvalt een paar huizen door de inwoners te beroven van hun schamele bezit. Deze huizen zien er allemaal hetzelfde uit en ook de animatie van het overvallen van deze woningen is elke keer hetzelfde, er zit totaal geen variatie in. Het feit dat je mensen hebt overvallen wordt gevierd met de steeds weer terugkomende melding op het scherm, omringd met confetti en ballonnen terwijl er een irritant deuntje afspeelt.

Nee, niet maar één dingetje, maar alles is walgelijk aan deze game. Als je denkt dat het niet slechter kan, word je onmiddellijk nog erger teleurgesteld door dan wel de muziek, dan wel de enorm slechte dialogen. Het feit dat de game na een half uurtje iets interessanter wordt, is niet meer van belang. De vreselijke onzin die je tegemoet gekomen is in dat eerste half uur is van dermate vreselijke aard dat je je console niet langer aan deze teleurstelling wilt blootstellen. Ik heb serieus websites gezien die zonder blikken of blozen een 10 aan deze game geven. Hier moet iets tegenover hebben gestaan, dat kan niet anders. Deze zelfde websites geven GTA V en inFAMOUS: Second Son een 9 en vinden dus deze kokhalzende game beter dan voorgenoemden. Sorry, maar dat is onmogelijk. Ik weet dat ik enorm aan het ranten ben. En ik ben daar eigenlijk ook wel klaar mee. Ik heb geen zin om nog meer woorden aan deze game vuil te maken. Oh wacht, ik moet nog een afsluiter….zucht….

Gatver, ik voel me vies. Ik wil zo snel mogelijk een bad nemen. Met een scrub. En een peeling. En dan nog een zuiverende douche. Deze game is van dermate slechte kwaliteit dat ik het niet eerlijk zou vinden tegenover de ontwikkelaar om ze hier niet op te wijzen. Dit kan gewoon echt niet meer. De tijd die hierin is gestoken is nutteloos geweest. En de tijd die iedereen hierin gaat steken door het te spelen ook. Kies gewoon random een andere game uit en ik beloof je dat je daar meer plezier aan beleeft. Deze heks mag van mij op de brandstapel.

[review pros=”+ Euh…
+ …Ja! Het heeft…oh nee, toch niet…” cons=”- Grafische kwaliteit van de PS2
– Irritante muziek, dialogen en animaties