Trailer en details Call of Duty: Ghosts – Onslaught DLC

Trailer en details Call of Duty: Ghosts – Onslaught DLC

Pak je agenda erbij, de eerste Downloadable Content Pack van Call of Duty: Ghosts komt eraan. De lancering van Call of Duty: Ghosts Onslaught staat gepland voor 28 januari, in eerste instantie exclusief op Xbox LIVE (voor zowel Xbox One als Xbox 360). Onslaught biedt vier multiplayer maps, allemaal voorzien van hun eigen environments, variërend van klein tot gemiddeld in grootte. Daarnaast introduceert Onslaught de `Maverick´, een geweer dat je kunt gebruiken als Assault Rifle én Sniper Rifle. Met Call of Duty: Ghosts Onslaught komt ook `Episode 1: Nightfall,´ de eerste aflevering in de `Extinction´ modus, die dieper ingaat op de verhaallijn en nieuwe karakters, een nieuw wapen en nieuwe soorten aliens meebrengt, waaronder een enorme buitenaardse vijand.

Onslaught maakt deel uit van de Call of Duty: Ghosts DLC Season Pass. Deze bundel geeft fans toegang tot alle vier Call of Duty: Ghosts DLC Packs die in 2014 uitkomen: Onslaught, Devastation, Invasion en Nemesis. De adviesprijs van dit totaalpakket is €49,99. Daarnaast krijgen houders van de Call of Duty Ghosts DLC Season Pass directe toegang tot de downloadable multiplayer map `Free Fall´ en de Team Leader Digital Pack; deze wordt aangeboden met multiplayer character head, wapencamouflage, vizier, player patch, player card en player background.

We weten dat onze fans in de loop van het jaar graag worden gevoed met nieuwe gameplay content. Ons team doet er dan ook alles aan om een seizoen lang nieuwe maps, wapens en nog veel meer uit te brengen. We beginnen in januari met de release van Onslaught, waarna nog een heel arsenaal aan content volgt waar spelers zich op kunnen storten. Denk dan aan unieke themamaps, nieuwe multiplayer wapens, en de Extinction verhaallijn die steeds verder zal worden uitgebreid. Telkens worden er nieuwe karakters, nieuwe locaties en nieuwe wapens geïntroduceerd, waarmee spelers de oorsprong van het bestaan van hun buitenaardse tegenstanders kunnen achterhalen.

– Mark Rubin, Executive Producer bij Infinity Ward

De eerste map, `Fog´, speelt zich af aan de oevers van een duister meer. Op alle vlakken is `Fog´ een huiveringwekkende hommage aan klassieke horrorfilms en dat zie je overal in terug. Van een griezelig kampeerterrein tot flikkerende TV’s en van een martelkamer tot de schijnbaar verlaten gebouwen. Kortom, een angstaanjagende setting waarbinnen spelers achter het duistere geheim van deze map proberen te komen. Spelers die erin slagen een specifieke Field Order te vinden en te volbrengen worden de belichaming van het kwaad en nemen de gedaante aan van één van de meest iconische horrorhelden van het witte doek, Michael Myers. Tegelijkertijd verandert de soundscape van de map in de ijzingwekkend beklemmende Halloween themamuziek, waardoor alle andere spelers direct weten dat ze nu moeten rennen voor hun leven.

De volgende map is `BayView,´ een close-quarters map tegen het decor van een promenade aan de Californische kust, waar spelers zich kunnen storten in fast-paced run-and-gun matches temidden van een aquarium en talloze boulevardwinkeltjes. Intussen moeten spelers alert zijn voor de dodelijke artillerie die hun vijanden kunnen inschakelen vanaf een Naval Destroyer die vlak voor de kust voor anker ligt.

De derde map, `Containment,´ neemt spelers mee naar een door oorlog geteisterd Zuid-Amerikaans dorpje, waar strijd wordt gevoerd op beide oevers van een droog liggende rivierbedding. In deze compacte map concentreert de actie zich rond een kleine brug waarop een gekaapte truck staat, die is gevuld met lekkend radioactief materiaal. Temidden van een groot aantal verlaten bars, cafés, een kerk en een pool hall is er ook een verhoogd uitkijkpunt op een dak, dat perspectief biedt voor spelers die de voorkeur geven aan longer-range engagementen.





In de vierde map van Onslaught, `Ignition,´ bevinden spelers zich op het terrein van een verouderde installatie voor ruimtelanceringen in Florida. Geïnspireerd op `Scrapyard´ – de populaire multiplayer map bij Call of Duty: Modern Warfare 2 – bruist `Ignition´ van de actie. Met de dynamische gameplay-elementen uit `Scrapyard´ strijd je als speler zowel boven als onder de grond, in verlaten pakhuizen, brandende loopgraven en rond een enorme transport crawler. Raketten crashen overal om je heen, terwijl de close-quarters combat verder gecompliceerd wordt door twee raket testplatforms, die door de strijdende krachten tegen elkaar kunnen worden ingezet. Hierdoor worden de toch al intense vuurgevechten verrijkt met enorme vuurballen, terwijl een mislukte lancering van een gigantische raket de impact op de strijd nog dramatischer maakt.

Call of Duty: Ghosts Onslaught voorziet spelers van een dodelijk nieuwe uitbreiding van het wapenarsenaal van Call of Duty: Ghosts. De `Maverick´ is een geweer die als Assault Rifle én als Sniper Rifle kan dienen. Spelers kunnen hem inzetten op precies de manier die zij, afhankelijk van hun tactisch plan, nodig achten. Hiermee is de `Maverick´ een primeur voor Call of Duty. Het lichtgewicht wapen schakelt als Assault Rifle volautomatisch, terwijl de `Maverick´ als Sniper Rifle met een brede scope een semiautomatische vuursnelheid kent.

De eerste aflevering van de vierdelige Call of Duty: Ghosts episode in de `Extinction´ modus, `Episode 1: Nightfall´, hoort bij het eerste DLC Pack van Call of Duty: Ghosts. Het verhaal wordt voortgedreven door twee nieuwe karakters en bevat twee nieuwe buitenaardse soorten en een exclusief wapen. `Episode 1: Nightfall´ is een voortzetting van de oorspronkelijke Extinction-experience in Call of Duty: Ghosts. In een afgelegen complex diep in de wildernis van Alaska is in het kader van het geheime Nightfall Program onderzoek gedaan naar de oorsprong van een nieuw ontdekte buitenaardse dreiging. Een klein team van elitesoldaten moet het terrein zien binnen te dringen en de hordes woeste wezens uitroeien. Hierbij stuiten ze op een drie verdiepingen hoog gevaar, imposant en dreigend zoals ze nog nooit eerder hebben gezien.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.