Alien: Isolation aangekondigd

Alien: Isolation aangekondigd

De geruchten gingen al een tijdje, maar nu is de aankondiging dan toch echt daar. Alien: Isolation is in ontwikkeling bij Creative Assembly. Vandaag is informatie rondom de game op Xbox Live verschenen en heeft de ontwikkelaar het spel officieel aangekondigd. We spreken over een first person survival horror-game waarin jij Amanda bent, de dochter van Ellen Ripley (die je weer kent uit de Alien-films). Je gaat op zoek naar je verdwenen moeder. Uiteraard zitten er wanhopige mensen en behoorlijk wat Aliens achter je aan.

Inmiddels is de motion tracker ook onthuld. Het apparaatje kennen we uit de franchise en zal een klein schermpje hebben waarop bewegingen rondom je weergegeven worden. Een rode stip die snel op je afkomt is vaak geen goed gegeven. Omdat de speler niet veel wapens heeft, is het niet slim om een Alien zomaar aan te vallen. Het is slimmer om gebruik te maken van de omgeving en via stealth naar je einddoel te sluipen. Alien: Isolation verschijnt eind 2014 voor de PlayStation 4, Xbox One, PlayStation 3, Xbox 360 en PC. Met de aankondigingen kwamen twee video’s vrij.







In Alien: Isolation gaan we terug naar de wortels van Ridley Scotts film uit 1979, de originele survival horror. Onze Alien is met recht een angstaanjagend monster. Hij is niet alleen intelligent, maar ook vijandig, meedogenloos, wreed en niet te stoppen. Dit is het Alien-spel dat fans van de serie altijd al hebben gewild.

– Alistair Hope, Creative Lead van Creative Assembly

De bewoners van een ontmanteld handelsstation in de periferie van de ruimte zijn in de greep van angst en paniek. Spelers verkeren constant in angst en dodelijk gevaar terwijl een onvoorspelbare, meedogenloze Xenomorph ze achtervolgt en vermoordt in de schaduw. Zwak en slecht voorbereid moet je grondstoffen zoeken, geïmproviseerde oplossingen bedenken en je verstand gebruiken, niet alleen om de missie te doen slagen, maar ook om gewoon in leven te blijven.

Creative Assembly heeft echt een ongelooflijke spelervaring neergezet, die de kern weet te vatten van datgene wat de Alien-franchise al 35 jaar relevant maakt. Deze samenwerking heeft geleid tot een schitterend spel, dat aangeeft wat we dit jaar kunnen verwachten tijdens het 35-jarig jubileum van Alien.”

– Jeffrey Godsick, President van Twentieth Century Fox Consumer Products

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.