Battlefield 4 krijgt grote update op consoles

Battlefield 4 krijgt grote update op consoles

Je dacht dat DICE het momenteel te druk had met Battlefront? Nope! Twee jaar nadat de game verschenen is brengt de ontwikkelaar namelijk gewoon nog een update uit voor Battlefield 4. Deze moet er voor zorgen dat de vertraging uit de game gaat verdwijnen. Door de tickrate te verbeteren zal er vertraging uit acties gehaald worden. Zo zal je bijvoorbeeld niet meer door de kogel van een snipper geraakt worden wanneer je net achter een muur bent gedoken. Ook zal de game sneller servers in gaan laden.

There are several factors to consider when looking at this data and picking a new default tickrate:
• Client bandwidth increase
• Server bandwidth increase
• Server/hardware load increase
• Number of players on the server & compound impact

With the Holiday Update (released just before Holiday 2015) we included several features to improve upon these factors, both on the server load and bandwidth usage side. This enabled us to run several tests in which we filled up servers running various tickrates (45hz, 50hz, 55hz).

After looking these results, we decided to go with the more cautious choice (45hz @ 32 players). Even though higher rates works pretty well for most players, we need to make sure this change affects all players in a positive way.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.