Kojima is bang dat The Phantom Pain te groot is

Kojima is bang dat The Phantom Pain te groot is

Geestelijk vader van Metal Gear Solid, Hideo Kojima, heeft aan IGN laten weten dat hij bang is dat The Phantom Pain te groot is. Hierdoor zouden games het einde niet behalen.

Players will start complaining that they can’t clear the game, it’s too big to clear. The Phantom Pain has the risk that people won’t be able to finish the story as it will be “more than 200x bigger than Ground Zeroes. I cannot disclose the amount of missions in The Phantom Pain, but we’ll have a lot of missions in there.

Met Ground Zeroes, de proloog die eind deze maand verschijnt en een stuk korter is, verwacht Kojima dat spelers het spel steeds opnieuw gaan spelen.

It’s not about clearing the story, it’s not about clearing the mission. It’s about discovering new elements, new routes, new ways to play.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.