Microsoft kondigt toegankelijkheidscontroller Xbox One aan

Microsoft kondigt toegankelijkheidscontroller Xbox One aan

Microsoft introduceert de Xbox Adaptive Controller, de eerste betaalbare en eenvoudig configureerbare Xbox draadloze controller die speciaal is ontwikkeld voor gamers met een lichamelijke beperking. Deze aankondiging staat in het teken van Global Accessibility Awareness Day (GAAD), dat vandaag plaatsvindt. De nieuwe controller is ontwikkeld op basis van uitgebreid gebruikersonderzoek in samenwerking met organisaties als The AbleGamers Charity, The Cerebral Palsy Foundation, SpecialEffect, Warfighter Engaged, Craig Hospital, en talloze leden uit de community. Het gezamenlijke doel was om gamen toegankelijk te maken voor iedereen die als gevolg van een lichamelijke beperking moeite heeft met het gebruik van traditionele controllers.

Met het Inclusive Design-programma zet Microsoft zich voortdurend in om producten en diensten toegankelijk te maken voor iedereen. De Xbox Adaptive Controller is hiervan een voorbeeld en sluit naadloos aan bij de missie van Microsoft om “elke persoon en organisatie op onze planeet in staat te stellen meer te bereiken”. Tijdens Microsoft Build 2018 werd ook AI for Accessibility aangekondigd, een vijfjarig programma waarbij 25 miljoen dollar wordt geïnvesteerd in AI ter ondersteuning van mensen met een beperking. Microsoft bouwt hiermee verder aan het idee dat AI een grote impact kan hebben op toegankelijkheid. Zo helpt Microsoft Translator mensen met een gehoorbeperking door middel van real-time ondertiteling van gesprekken. De Seeing AI-app helpt mensen met een visuele beperking met een omschrijving van de omgeving. Lees voor meer informatie over de inspanningen van Microsoft op het gebied van toegankelijkheid de officiële Microsoft-blog van Jenny Lay-Flurrie, Chief Accessibility Officer bij Microsoft of bezoek de nieuwe Microsoft Accessibility-website.







By taking an inclusive design approach and considerations of gamers who might not be able to reach all the bumpers and triggers or hold a controller for an extended period of time, for example, we were able to design a controller that provides a way for more fans to enjoy gaming. On our journey of inclusive design, we have taken a wider view of our fans and a more inclusive approach to designing for them.

For gamers with limited mobility, finding controller solutions to fit their individual needs has been challenging. The solutions that exist today are often expensive, hard to find, or require significant technical skill to create. A number of individuals and organizations are creating custom solutions, but it has been often difficult for them to scale when most rigs need to be so personalized.

Op de komende E3 krijgen we meer informatie.

All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.