Tomb Raider: Definitve Edition verschijnt 31 januari

Tomb Raider: Definitve Edition verschijnt 31 januari

Crystal Dynamics heeft vandaag aangekondigd dat Tomb Raider: Definitve Edition op 31 januari 2014 wordt uitgebracht voor de Xbox One en PlayStation 4. Tomb Raider: Definitve Edition is het actie-avontuur waarin een jonge en onervaren Lara Croft transformeert in een geharde overlever. In deze volledig vernieuwde versie voor PlayStation 4 en Xbox One vind je een zeer gedetailleerde Lara en een complete ultrarealistische wereld.

Lara Croft gepresenteerd in ongeëvenaard HD-detail:
– Een gloednieuw Lara-model dat optimaal gebruikmaakt van de kracht van next-gen consoles.
– TRESS FX-technologie met realistische haarsimulatie en -beweging (elke streng is fysiek actief).
– Shader en belichting aangepast om de rauwe fysieke werkelijkheid van Lara’s reis te demonstreren met materialen en effecten voor zweet, modder en bloed.

Een fysieke wereld die tot leven wordt gebracht met een gloednieuwe hardware-architectuur:
– De wereld wordt dynamisch tot leven gebracht met complexe fysieke simulatie van bomen, bladeren, kleding, weer, licht en effecten.
– Alle texturen zijn gemaakt op een resolutie van 4x voor maximaal detail.
– In-game personages, vijanden en verwoestbaarheid zijn verbeterd voor extra diepgang en realisme.
– Implementatie van subsurface scattering-technologie voor de fysiek meest nauwkeurige lichtsimulatie en nog meer geloofwaardigheid.
– Native 1080p-gameplay zorgt voor uitstekend visueel realisme en demonstreert de schoonheid van Yamatai in al haar HD-glorie.

De Definitive Edition van het bekroonde actie-avontuur bevat alle originele downloadbare content, plus digitale versies van de Dark Horse-strip, het geïllustreerde miniboekje van Brady Games en de Final Hours-video’s van de ontwikkelaars.

Tomb Raider: Definitive Edition’ heet zo omdat het precies aangeeft wat we specifiek hebben gemaakt voor de Xbox One- en PlayStation 4-consoles. Met de nieuwe hardware kunnen we eindelijk de originele visie weergeven in al haar glorie. We hebben continu en met heel veel liefde aan dit product gewerkt. We hebben het spel afgebroken en zorgvuldig weer in elkaar gezet om visueel een nog beter verhaal te vertellen, zonder de bekroonde plot te veranderen. Het eindresultaat is een filmische levende wereld. We kunnen niet wachten totdat fans en nieuwkomers dit vernieuwde epische avontuur gaan beleven.

– Scot Amos, Executive Producer bij Crystal Dynamics




All-round geek met een gigantische liefde voor Star Wars. Schrijft sinds 2005 over games en is een lopende film/game encyclopedie. Wakker te maken voor een goede game op Xbox Live (Havoc NL) of een bord lasagna. Streamt geregeld via Mixer en praat over films op Letterboxd.