Voormalig Ubisoft-producent Jade Raymond heeft een nieuwe baan. Ze heeft een contract getekend bij Electronic Arts. Raymond stond jaren aan het roer van de Assassin’s Creed-franchise. Nu krijgt ze de taak om studiobaas te worden van een nieuwe studio van EA genaamd Motive. Daar gaat ze aan de slag met nieuwe franchises. Ook gaat de studio samenwerken met het BioWare-team in Montreal. Dit team is momenteel bezig met de nieuwe Mass Effect.
Een ander project waar Motive mee bezig is, is de Star Wars-game van Amy Hennig. Hennig was de drijvende kracht achter de verhalen uit Uncharted en Legacy of Kain. De game is in ontwikkeling bij Visceral Games, maar Raymond zal dus een oogje in het zeil moeten houden.
I’m thrilled that the first big project that we will work on in Montreal will have Amy as Creative Director. An opportunity to work with her and the Visceral team, and to play in the Star Wars universe, is once-in-a-lifetime stuff.
De krachten achter Assassin’s Creed en Uncharted, gecombineerd met Star Wars? Dat moet wel tof worden, toch?